Friday 28 September 2012

Memperkenalkan kawan saya 2012

Asslamualaikum


Hai salam hari jumaat harap korang semua sihat yang gebu-gebu :) hari ni saya nak cerita pasal kawan saya di 2012 sebab saya ni form 1 jadi semuanya kawan baru la . AL-kisahnya kawan-kawan di kelas tu dah tahu yang saya ni ada blog jadi mereka ugut suruh cerita pasal diorang kat blog saye .....heheheh bergurau je.      Saya mula dengan kawan saya yang paling saya sayang yang pasti seorang lelaki .

Nama diberi Ikran Haiqal Bin Hasan . Dia ni kawan saya daripada saya kecik lagi dan kami tak pernah berpisah sampailah form 1 nie . Ikram ni seorang yang banyak mulut kalau korang jumpa dengan ikram ni mesti korang tak cukup mulut punya :) . Ikram ni lagi otak dia sangatlah genius , saya pun tak tahu kenapa otak dia sangat genius .


Nama diberi Sofia Munirah Binti Zaki Albar . Sofia ni memang saya kenal tahun 2012 dia ni dulu sekolah rendah convent batu gajah . Biasalah perempuan mesti ada sifat gedik bukan saya nak mengutuk tapi ini adalah KENYATAAN!! dia memang gedik tetapi kadang-kadang la . Sofia ni berasal dari keluarga yang berada juga la . Untuk pengetahuan korang dia ni seorang yang rabun . Jadi dia pakai kaca mata . Nak ADD facebook dia tekan sini.


Sofia Munirah Zaki Albar

Nama diberi Aiman Najwa Binti Osman . Seorang yang mulut bising jugak dan seorang yang tahap  
pemalunya kurang . Tapi dia seorang yang serius bila buat sesuatu kerja . Kawan karib dia sofia tu. Aiman ni pun seorang yang pandai . Datang dari sekolah yang sama convet masa sekolah rendah. Nak ADD facebook dia tekan sini

Aiman Najwa

Nama diberi Muhammad Asyraf Bin Adnan . Acap ni seorang yang pendiam berlainan dengan aiman tadi dan acap ni smad la . Tapi kalau satu kelas gelak dia pun gelak same . Datang dari sekolah sk sempoi ..pelikkan nama sekolah tu . Nak ADD facebook dia tekan bawah ni.

Mohd Asyraf

Diberi nama Muhammad Haziq Bin Ahmad Nazari . Seorang yang pelat 'R' kalau korang suruh dia cakap perkataan yang berunsurkan 'R' mesti akan pelat tang 'R' memamg lawak la . Saya suka menyakat dia suruh cakap Baskin 'R'obin . Dia ni ramai peminat kat sekolah ramai senior yang suka kat dia . Nak ADD facebook dia tekan bawah ni.

Haziq Nazari

Diberi nama Nur Faezy Binti Suhaimi . Faezy ni orangnya kecil je comel lotte kate orang . Tapi suara dia memang lantang kalau menjerit senyap terus kelas ...garang ouu orangnya . Faezy pun seorang yang rabun dan memakai kaca mata . Dia ni penolong ketua kelas kat kelas saya . Nak ADD facebook dia tekan bawah ni.

Faezy Suhaimi

Nama diberi Nur Syahidah Binti Shahar . Seorang yang pendiam juga la tapi dalam fb perghh kecih bila chat dengan saya . Syahidah ni pandai sangat sampai bahasa arab pun dapat 100% . Saya suka cari gaduh syahidah ni . Dia ni cool je....orang ejek pun buat tak tau je . Nak ADD facebook dia tekan bawah ni.


Nur Syahidah Shahar

Ini yang terakhir . Nama diberi Muhammad Faris Bin Zulkifly . Saya memang nak puji si faris ni ..dia ni kalau orang mengejek dia...dia buat tak dengar je dan tak layan . Allah telah mwngurniakan faris ni sebiji otak yang pandai . Dia selalu tolong saya bila saya ada masalah pembelajaran . 



Abu Dzar meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda:

عن أبي ذر قال قال لي النبي صلى اللهم عليه وسلم لا تحقرن من المعروف شيئا ولو أن تلقى أخاك بوجه طلق

maksudnya :

“Jangan engkau memandang kecil perbuatan yang baik, walaupun sekadar bermuka manis apabila bertemu dengan sahabat” Riwayat Muslim)

Nabi sendiri pun menyuruh kita bermanis muka dengan kawan atau sahabat jadi bila bergaduh tu cepat-cepat la minta maaf ......Asslamualaikum












No comments:

Post a Comment